آگهی‌های انواع مادربرد کامپیوتر در دیوار تهران | techpowerup

یکی از درگاه‌های اتصال متداول در مادربردها محسوب می‌شود که کاربرد آن در استفاده از هاردهای HDD، حافظه‌های جامد 2.5 اینچی، درایوهای نوری و … است و معمولا در مادربردهای مختلف بین 4 تا 10 عدد از این پورت وجود دارد. امکان استفادۀ همزمان از دو یا چند کارت گرافیک را فراهم می‌کند که استفاده از این قابلیت به مدل مادربرد و کارت گرافیک بستگی دارد. برای اتصال مادربرد به بخش منبع تغذیه مورد استفاده قرار می‌گیرند که از مهم‌ترین آنها می‌توان به کانکتور 24پین مادربرد و 8پین پردازنده اشاره کرد.

مادربرد چیست؟ (کاربرد اصلی Motherboard)

اما اگر میخواین اصولی تر یاد بگیرید و حتی بتونید مدرکش رو بگیرید و در این زمینه مجله خبری سخت افزار کامپیوتر کنید به نظرم بهتره به آموزشگاه های فنی حرفه‌ای شهرتون مراجعه کنید و توی کلاس هایی که میذارن شرکت کنید، اینجوری هم یاد میگیرید و هم مدرک معتبر از فنی حرفه‌ای دریافت میکنید. با سلام .بنده علاقه زیادی به شناخت قطعات وتعمیرلوازم سخت افزاری دارم سوادم درحدسیکل ایامیتونم وارداین بحث بشم.اگرمیتونم باید ازچه مرحله‌ای شروع کنم. دکمه پاور کامپیوترم کار نمیکرد عوض کردمش باز هم مشکل داره بدون دکمه پاور روشن شده. پس شما نیز همین حالا به جمع اعضای ویژه‌ی همیار پیوسته و به تمام آموزش‌ها و امکانات پریمیوم سایت دسترسی داشته باشید، این یک سرمایه‌گذاری عالی روی آینده‌ی کاری و حرفه‌ای شماست…

۱۰ تولیدکنندۀ بزرگ مادربرد کامپیوتر در جهان در سال ۲۰۲۰ پیشرو در مسیر رشد هستند. ایسوس بزرگ‌ترین تولیدکنندۀ مادربرد در جهان است که بیش از ۱۳٪ از سهم درآمد را در بازار جهانی مادربرد به خود اختصاص داده است. بعد از سوار شدن قطعات سخت افزاری روی مادربرد و اتصال آن به برق مورد نیازش، مادربرد بخش های مختلف را به هم متصل کرده و در کنار این که وظیفه انتقال برق به قطعات مختلف را بر عهده دارد، انتقال اطلاعات بین این قطعات را نیز انجام می دهد. اگر به دنبال خرید یک مادربرد قوی هستید احتمالا شما یک گیمر یا طراح حرفه ای باشید که کیفیت و قدرت مادربرد برایتان بسیار حائز اهمیت است. متاسفانه از لحاظ قیمتی، مادربردهای گیمینگ از قیمت بالاتری به نسبت مادربردهای معمولی برخوردار است و به همین دلیل اغلب افراد به ناچار مجبور به خرید مادربردی بی کیفیت و یا دست دوم می شوند.

  • از جمله مواردی که لازم است تا بدانید مادربورد سیستم‌تان چیست، زمانی است که می‌خواهید سیستم‌تان را ارتقا دهید مثلا تعویض CPU، افزودن رم و حافظه، یا افزودن کارت گرافیک را در نظر داشته باشید.
  • زمانی میتوانیم یک مادربرد پرقدرتی بخریم که قبل از آن اجزای مادربرد و انواع مادربرد را بشناسیم ، با رایانه کمک همراه باشید تا بعد از شناخت مادربرد ،رازهای خرید مادربرد را بررسی کنیم.
  • انویدیا در حال حاضر لقب بزرگترین شرکت تولید کننده پردازنده های گرافیکی در جهان را از آن خود کرده است و با بیش از 10 هزار کارمند، به یکی از معروف ترین و معتبرترین کمپانی های جهان تبدیل گشته است.

این برند در سال ۲۰۲۰ در لیست ۱۰ تولیدکنندۀ بزرگ مادربرد در جهان، رتبۀ سوم را به خود اختصاص داده است. Gigabyte Technology یک تولیدکننده و توزیع‌کنندۀ سخت‌افزار کامپیوتر تایوانی است. مادربردها، محصول اصلی شرکت گیگابایت هستند و در واقع این کمپانی بیشتر از هر شرکتی در جهان مادربرد تولید می‌کند.

مادربرد ایسوس مدل ASUS ROG TRX40-XE gaming WIFI

دارای 4 اسلات DIMM هستند و مدل های بالاتر و گران ترشان، قابلیت هایی مثلVRM قوی، هیت سینک های بزرگ، هدر های فن بیشتر و … داشته باشند. چیپ‌ست و پل های مادربرد مانند مغز این قطعه عمل میکنند، این قطعات وظیفه کنترل و ایجاد هماهنگی بین سایر قطعات روی برد اصلی را بر عهده دارند. اگر به پنل جلویی کیس خود دقت کنید احتمالا چند پورت یو‌اس‌بی را آنجا خواهید یافت، این پورت‌ها توسط این قسمت به برد اصلی متصل می‌شوند. مسیرهای مسی که Traces نامیده می گردند، امکان حرکت سیگنال و ولتاژ را بر روی برد اصلی فراهم می نمایند. از تکنولوژی چند لایه استفاده شده تا بدین طریق برخی از لایه های برد ، قادر به حمل داده برای BIOS ، پردازنده و حافظه بوده در حالیکه لایه های دیگر ولتاژ و Ground را بدون نگرانی از اتصال کوتاه جابجا نمایند. در سال ۲۰۲۰ درآمد حاصل از فروش مادربرد کمپانی گیگابایت، چیزی در حدود ۱.۹۴ میلیارد دلار برآورد شد که آن را به یکی از برترین برندهای مادربرد جهان تبدیل کرد.

http://asanbehbar.ir