آلیس و باب واحد پردازش کوانتومی 16 کیوبیتی “هلیوم 1” را ثبت کردند.

Alice & Bob، توسعه‌دهنده سخت‌افزار پیشرو در رقابت برای رایانه‌های کوانتومی مقاوم در برابر خطا، امروز از انتشار تراشه جدیدی خبر داد که انتظار می‌رود با هر کیوبیت اضافه‌شده، نرخ خطا را بهبود بخشد، و یک نمونه اولیه برای اولین منطق تصحیح خطا این شرکت ساخته شود. کیوبیت .

واحد پردازش کوانتومی 16 کیوبیتی (QPU)، هلیوم 1، اولین تراشه در نقشه راه آلیس و باب است که کیوبیت های گربه را برای اجرای کد تصحیح خطا ترکیب می کند. این شرکت قادر خواهد بود از این پلتفرم برای ایجاد اولین کیوبیت منطقی خود با نرخ خطای کمتر از هر کیوبیت فیزیکی موجود استفاده کند. پس از اتمام ضبط، تراشه وارد فاز مشخصه‌سازی و کالیبراسیون می‌شود که به دنبال آن توزیع در فضای ابری انجام می‌شود.

صنعت کوانتومی در آستانه نمایش کیوبیت های منطقی با مزایای قابل توجهی نسبت به هر کیوبیت فیزیکی موجود است. چنین کیوبیت‌های منطقی تنها راه برای دستیابی به نرخ خطای بسیار پایین مورد نیاز محاسبات کوانتومی تحمل‌پذیر خطا هستند.

خطاها در کامپیوترهای کوانتومی به دلیل معکوس شدن بیت و تغییر فاز ایجاد می شوند. کیوبیت‌های گربه که به‌واسطه طراحی از چرخش بیت محافظت می‌شوند، سخت‌افزاری کارآمد هستند و طراحی‌های کیوبیت منطقی را با استفاده از کیوبیت‌های بسیار کمتری امکان‌پذیر می‌کنند. هلیوم 1 کد تصحیح خطا را اجرا می کند که به طور فعال معکوس های فاز باقی مانده را حذف می کند و به طور موثر هر دو نوع خطا را برطرف می کند.

Théau Peronnin، مدیر عامل Alice & Bob می گوید: «فناوری کیوبیت گربه ما در حال حاضر رکوردهای جهانی در پردازش بیت تلنگر دارد. هلیوم 1 پلت فرم جدید ما برای حذف تصاعدی خطاهای باقیمانده با افزودن عمق بیشتر است و ما را قادر می سازد تا به نقشه راه روشن خود برای دستیابی به پتانسیل محاسباتی کامل رایانه های کوانتومی دست پیدا کنیم.

هلیوم 1 اولین نمونه اولیه ای است که اساس کیوبیت منطقی “شش و نه” آلیس و باب (با نرخ خطای منطقی 10-6 یا کمتر) را تشکیل می دهد.

درباره آلیس و باب

Alice & Bob یک استارت آپ مستقر در پاریس و بوستون است که هدف آن ایجاد اولین کامپیوتر کوانتومی جهانی و مقاوم در برابر خطا است. Alice & Bob که در سال 2020 تأسیس شد، قبلاً 30 میلیون یورو بودجه جمع آوری کرده است، بیش از 80 کارمند را استخدام کرده و نتایج آزمایشی را نشان داده است که از غول های فناوری مانند Google یا IBM پیشی گرفته است. آلیس و باب در کیوبیت های گربه تخصص دارد، فناوری که توسط بنیانگذاران شرکت پیشگام شد و بعداً توسط آمازون پذیرفته شد. کیوبیت های گربه در مقایسه با روش های رقیب، نیاز به سخت افزار را تا 60 برابر کاهش می دهند. Alice & Bob با نشان دادن قدرت معماری گربه خود، اخیراً نشان داد که تعداد کیوبیت های مورد نیاز برای اجرای الگوریتم معروف Shor را می توان با سیستمی مبتنی بر کیوبیت گربه از 20 میلیون به 350000 کاهش داد.

مرجع اخبار سخت افزار کامپیوترایران

تحریریه Techpowerup