تعداد مانیتورهای بازی در سال 2022 به 19.8 میلیون دستگاه کاهش یافت که انتظار می رود در سال 2023 بهبود یابد.

TrendForce نشان می دهد که مانیتورهای LCD با تراز عمودی (VA) با 51 درصد سهم بزرگ بازار را در سال 2022 به خود اختصاص دادند. پس از آن، مانیتورهای LCD سوئیچینگ درون صفحه (IPS) با 43.4٪ و در نهایت مانیتورهای LCD نماتیک (TN) پیچ خورده با 5٪ دنبال می شوند. با این حال، باید توجه داشت که محبوبیت مانیتورهای بازی OLED افزایش یافته است و 0.6 درصد از سهم بازار را در سال 2022 به خود اختصاص داده است. به لطف تنوع محصولات OLED، انتظار می رود این سهم بازار در سال 2023 به 1.6 درصد برسد. علاوه بر این، TrendForce پیش بینی می کند که مانیتورهای IPS با توجه به اینکه محصولات IPS نه تنها سهم بازار خود را افزایش می دهند، بلکه بسیاری از مانیتورهای بازی IPS همچنان کاهش قیمت را تجربه می کنند، ممکن است شروع به رقابت با مانیتورهای VA کنند.

در سال 2022، مانیتورهای گیمینگ 165 تا 180 هرتز با 51.9 درصد، بالاترین سهم بازار را در اختیار داشتند، پس از آن مانیتورهای 120 تا 160 هرتز با 32.5 درصد، 200 هرتز و بالاتر با 11.7 درصد و در نهایت 100 هرتز با 3.9 درصد قرار گرفتند. TrendForce پیش بینی می کند که سهم بازار مانیتورهای 165-180Hz و 100Hz در سال 2023 به میزان قابل توجهی افزایش خواهد یافت. اعتقاد بر این است که مانیتورهای 165-180Hz در نهایت سهم بازار مانیتورهای 120-160Hz را جذب خواهند کرد زیرا تفاوت قیمت بین دو محدوده زیاد نیست. علاوه بر این، انتظار می‌رود که مانیتورهای 100 هرتزی بیشتر جایگزین مانیتورهای گیمینگ 75 هرتزی شوند و TrendForce پیش‌بینی می‌کند که سهم بازار آن‌ها در سال 2023 با 5.1 درصد رشد به 9 درصد برسد (سهم بازار مانیتورهای 100 هرتزی که در این مقاله ذکر شد فقط برای مانیتورهای بازی است).



مرجع اخبار سخت افزار کامپیوترایران

آخرین تحقیقات از TrendForce نشان داد که محموله‌های مانیتورهای بازی اولین کاهش خود را از سال 2016 به دلیل تورم بالا تجربه کردند که در نتیجه تنها 19.8 میلیون دستگاه در سال 2022 ارسال شد که کاهش 13 درصدی نسبت به سال گذشته را نشان می‌دهد. TrendForce انتظار دارد تقاضا در سال 2023 افزایش یابد، با این حال، به 20.8 میلیون واحد افزایش می یابد که 5 درصد افزایش سالانه را نشان می دهد. این بازیابی عمدتاً توسط سه عامل انجام می شود: اول اینکه تعدادی از برندها مدل های 75 هرتزی خود را با مدل های 100 هرتزی جایگزین می کنند. این به افزایش تقاضا برای محصولات بازی کمک می کند. در نهایت، چین بالاخره شروع به برداشتن محدودیت‌های COVID، به این معنی که تقاضا برای کافی‌نت‌ها باید به تدریج بهبود یابد.

تحریریه Techpowerup